lørdag 1. januar 2011

Godt nytt år - og takk for det gamle

Takknemlighet og gode ønsker er gode holdepunkter i livet og tenkningen om livet.
Livet er ikke til for å være lett, men for å være viktig. Mennesker er ikke enkle, det er ikke enkelt å være et menneske - eller å leve sammen med andre mennesker, små og store. Men en gave er det.

Nyttårsaften med all sin forventning er nå også overstått. Vi har som alltid vært tett familie med alle våre utfordringer, tent lykter og fakler, gledet oss stort over ettermiddagsforestilling med Reisen til Julestjernen under selveste Nationaltheaterets hvelving, kommet hjem i kveldsmørke til vår egen nyttårsaftenmiddag, skålet i juice og farris og holdt flammende nyttårstaler for hverandre, det gamle og det nye året - og for fred og alt det gode i verden - alt mens de yngste i familien stadig fløy i skytteltrafikk mellom vinduene for å skimte tidlige rakettutskytninger.

Overstått år og aften. I gang med noe nytt. Nytt år er fine greier. Her er en gjeng som begynner å bli riktig klar for nye hverdager og gamle venner og nye utfordringer. Vi har ønsker og drømmer og til og med noen forsetter. Men ikke minst en hverdag og et liv som fortsetter.

Jeg ser fram til å rydde vekk røde duker og hvite stjerner. Nye skistøvler skal tas i bruk, vinteren skal overleves og livet skal leves.

Godt nytt år.
Gode krefter ønskes til alle.
Gode tanker og gode beslutninger - og kreative løsninger med det som må leves med, ønskes til alle.


4 kommentarer:

  1. Noe av det best med Nyttår, er at det er tiden for ettertanke, oppsummering og finne veien videre. Godt Nyttår!

    SvarSlett
  2. Vi hadde en veldig koselig nyttårsfeiring med fine venner. I dag har jeg tatt meg tida til å tenke over akkurat det, hvor mye vennskap betyr. Ønsker deg et riktig godt, nytt år!

    SvarSlett
  3. Kjære Skrivedame,

    Riktig godt nytt år til deg og dine! Tusen takk for hyggelige kommentarer på bloggen min. Jeg har vært innom deg mye, men lagt igjen så alt for få kommentarer i det siste. I desember var det lite bloggtid innimellom juleforberedelsene. Dessuten forsøkte jeg i de tre første ukene av desember å bruke så mye tid som mulig på den store boken. Det har vært lite blogging og lite "stor bok" tid i det site og jeg klør etter å komme igang. Den store boken skal bli ferdig i 2011 og jeg skal skrive mer, mer, mer!

    Gleder meg til videre bloggdialog med deg i 2011!
    Therese

    SvarSlett
  4. Hei alle tre - takk for hyggelige hilsener! Godt nytt år til alle dere!
    Alexia - helt enig - ettertanke-anledninger bør tas i mot med åpne armer!
    Elisabeth - så fint å ha god feiring med venner og virkelig kjenne hva det betyr!
    Therese - ja, du har vært travel, det har jeg jo sett!! Lykke til med skrivinga i 2011 - og alt annet! Fint å høre fra deg! Jeg er spent på hva min komite bedriver tida med for tida. I mellomtida sensurerer jeg en svær bunke bachelor-eksamener, så da har jeg jo arbeid døgnet rundt første uka i januar i hvertfall.

    SvarSlett

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)