fredag 25. mars 2011

litt fullt nå....

Jeg er egentlig ganske nervøs. Det er liksom "verdens største muntlige eksamen" her rundt hjørnet. Jeg bør sitte og forberede disputasen. Det roer meg. Lese teksten min. Rolig. Understreke. Se at her er det jo tenkt og skrevet ganske bra.

Men så er det så mye annet. Så mye vår og snøsmelting og livsglade unger og andre unger som renner ut og inn. Flere brødskiver og mer søle. Det er jo deilige tider. Men ikke mye ro...

Og jeg skaffer esker med billige stettglass på Ikea og blomstrete servietter og påskeliljer til trappa. Og såjord. Vi må jo så, selv om det skal disputeres her i vår... Og baker en runde med brød til. Og skifter sengetøyet. Og gjør unna FAU-arbeidet og sender mail til SFO og til universitetet og ringer legekontoret og sosiallæreren. Og koker en kanne kaffe. Og blir det nok en time lesing før første lille snille kommer trippende i vårsola.

Livet er fylt av sol og liv. Noe elfenbenstårn for fjerne forskere er det ikke her i kroken. Jeg får fullføre som jeg har løpt løpet til nå - midt i det hele, underveis. Krevende, levende....

2 kommentarer:

  1. Ja alt handler om prioritering.
    Her diskuteres forresten også FN, demokrati og Gadafhi. God helg!

    SvarSlett
  2. God helg til deg og dine også...

    SvarSlett

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)