onsdag 30. juni 2010

Alt hører med....


Danse mi vise

Vinden blæs synna, og vinden blæs norda,
lyset og skuggen er syskjen på jorda.
Sommarn er stutt, og vintern er lang.
Danse mi vise, gråte min sang.

Innunder yta glir moldmørke årer.
Blåveisen blømer i gråbleike vårer.
Livstrua bryt gjennom tela og tvang.
Danse mi vise, gråte min sang.

Friarar er vi om vona er lita.
Nynn om a' Berit så får du a' Brita.
Drøm på en sten at du sit på eit fang.
Danse mi vise, gråte min sang.

Somme er fattige, somme er rike.
Berre tel slutt er vi jamsis og like.
Vegen er lystig og vegen er vrang.
Danse mi vise, gråte min sang.


(Einar Skjæråsen)



(Alt hører med her i livet. Slik blir vi hele.
Dette er også en fast godnatt-sang her i huset.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)