onsdag 2. juni 2010

70 %


gjøre alt riktig?
det går vel ikke?
vi må jo kunne gjøre noe på sånn ca 70% nivå også?
det meste i grunnen, burde kunne passere på sånn ca 70 % nivå.

- vi er jo mennesker, ikke maskiner, ikke roboter.

Her er det delvis ryddig, men også et hjem preget av liv og røre - si 75 % kanskje...,
jeg er nesten ganske effektiv i skrivinga (orker ikke dikte opp et nivå....),
jeg er ofte tålmodig og oppfinnsom og ca 70% fantastisk mamma,
maten ligger i overkant av 70% på sunnhet og smak, kanskje et stykke under på variasjon og kreativitet...
treninga godt i underkant,
hagen rundt 70 %,
inneblomstene må greie seg selv....,
husker virkelig så godt som alle skolelapper, ta-med-kake-greier, send med grillmat, svømmetøy til SFO, tur-kakaoer, få regntøyet tørt til dagen etter osv, der er jeg virkelig på høyden,
neglene er ikke lakka, men leggene er barbert for sesongen, håret er det samme gamle (50 % på stil???)
jeg er en ganske god lytter og venn og inviterer oftere enn vi blir invitert, si 70 % der også, da...


i sum - 70 % av perfekt - bra nok? - eller skal en da føle seg konstant mislykket?

vi er jo underveis hele livet
hele poenget med å være menneske er jo å være menneske,
være feilbarlig, underveis, sårbar, utprøvende, følsom, varierende, levende.

Skummelt, vanskelig, virkelig.



2 kommentarer:

  1. Jeg liker å være 70%, og vil velge det foran 100%. Det er fint det du sier om å være underveis, og at poenget er å være et menneske; og leve livet, tenker jeg. Jeg har feil, jeg har rot, jeg får ikke til alt, men jeg blir bedre, og forsøker å gjøre det meste med innlevelse og kjærlighet. Det er det viktigste:-)

    SvarSlett
  2. Godt sagt. Ha en fin dag - med innlevelse og kjærlighet!

    SvarSlett

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)