søndag 18. mars 2012

vårhelg, gamle og nye prosjekter - og en pust i bakken

Duverden som vi trengte denne helga! 
Mammaen som har levert og levert og vært borte på jobbreise og så til de grader daler ned i skjul en fredagskveld - og resten av gjengen som også så virkelig trenger en helg nesten uten fastlagt program, en helg med mange mange timer sammen med disse som vi hører aller nærmest sammen med - en helg der påbegynte prosjekter fra langt tilbake kan fullføres og nye prosjekter kan startes. Nå har til og med voksensyklene fått en vårpuss - og den første fellessykkelturen er gjennomført - helt opp i skogkanten der det fortsatt ligger snø.  Fregner og røde kinn. 

Og jeg har fått sydd ferdig kjolen min, kjempefornøyd! 
Og vi jentene har skaffet såjord og flere frøposer. De første frøene fikk vi i jorda i dag, i solskinnet ute - nå står pottene foran stuevinduet. Jeg har fått plantet noen nye pelargoniastiklinger, nye sorter - hurra! Kaffekopp i sola og skravling med naboer. 
Noen har vært snekkere og gjort ferdig en liten lastebil som ble påbegynt for mange uker siden. Vi har til og med pusset støvlene, og funnet fram flere vårjakker og tynne luer fra vekklagringen her og der... og fått ryddet unna noen gi-bort-poser med det som er for smått...
Og etter alle sokkeparene til mine egne tre barn i det siste - så fikk jeg i kveld en bestilling på hvit strømpebukse til yndlingsdokka her i huset - så da er nye prosjekter i gang også.

Søndagskveld. Sovende barn. Et glass vin med den kjære. Ny krevende uke på trappene. Det skal nok gå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)