torsdag 19. april 2012

dagens ro


En liten kjekk kar er slapp og forkjølet. Godt å pusle hjemme. Jeg er heldig og kan dra hjem etter et formiddagsmøte og avløse pappamannen hjemme hos den lille. Jeg er heldig og møter en varm kanne te, og tente lys og kan krype opp i sofaen med en liten snufsegutt. Jeg med jobbpapirer og han med Donald. Jeg er heldig som får en slik god pause på en helt vanlig travel dag. En kosegutt i armkroken - som snart er frisk og over alle hauger igjen, men som nå er kosete og nær. Og etter noen timer kommer den store skolegutten inn døra og tilbyr høytlesning med stor innlevelse for den lille. Og snart kommer verdens fineste jente og synger nye sanger fra korøvelsen. Jeg er så heldig som har så fine folk i livet mitt.
Og nå skal jeg snart steke pannekaker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)