fredag 4. februar 2011

fine og geniale duker

Jeg synes det er fint å ha duk på bordet. Selv om jeg har barn, faktisk... Og voksdukene bruker vi til maling og liming - når vi skal spise er det "ordentlig duk" (og lys og blomster).

Og med hauger og lass med heklede underverker fra kjære gamle bestemødre, er dette enkelt. Så heldige vi er!
Til hverdags ligger alltid heklede brikker midt på bordet hos oss - og til fest tar vi sengeteppene i bruk på langbordet. Genialt - også i barneselskaper med ketchup og sjokoladekake. Først og fremst ser det blondete og fantastisk ut. Dernest er det rett og slett praktisk. Smulene røsser igjennom, så det meste av sølet synes ikke - og etterpå er det 60 graders vask og ingen stryking.

Så takk takk til mine gamle bestemødrene som satte seg fore å utstyre alle barnebarn med flere sett med heklede sengetepper!

2 kommentarer:

  1. Ja!!!!!!!!!
    Det gjorde jeg og, men fikk ikke lov............

    eksen mente sånn aldeles ikke gikk an!

    Skal vise han dette jeg.

    Takk!

    SvarSlett
  2. Kanskje du bare skal glemme hva han mener om ting og vise deg selv hva du synes er fint. Her i huset har vi mye som er rart - et tre på kjøkkenet, engler i lampene og sånt - vi bruker det vi har og finner på noe fint med det.

    SvarSlett

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)