tirsdag 4. september 2012

sommertrass!



Jeg kan ikke huske noen sommer - i hvertfall ikke siden jeg var barn - da jeg har badet både i mai og i september. Det har vi i år - hele familien - svømt og svømt langt til hver og en av oss å være. Senest nå i helga - utrolig fint.

Det er litt av en sommer!

Det har vært uendelig mange utemåltider, med og uten varm genser. Grilling. Bålplass. Nysnekret uteplass her hjemme.

Det har vært en utrolig rik bærinnhøsting - jeg har fortsatt bringebær å hente inn.

Vi har gått barbeint. Vi har samlet skjell. Vi har plukket blomster. Det har vært sol mange ganger i uka - og det er lenge til det blir snø!

Vi har en stor veske med regntøy til hele familien. Den blir med oss i bilen overalt. Men det er faktisk mest vanlig at den får stå urørt. Jeg har ennå ikke funnet igjen regnbuksa mi - som forsvant en gang på forsommeren - og det har gått helt fint uten! Så jeg er helt sikker på at det ikke har regnet hele tida.

Vi tar dagene som de kommer. Vi legger planer som passer været og hva vi har lyst til. Da får vi mye ut av hver dag - og mye MYE sommer ut av sommeren.

Det var shortsvær og barbeintvær i går også. Det er ingen selvfølge i september.

Jeg orker virkelig ikke klage på sommeren og sommerværet. Da har jeg jo ingen sommer å glede meg over, da! Jeg trenger så inderlig inderlig sommmer hvert år - og da må jeg ta den jeg får og gjøre det beste ut av den. Det er ingen bytterett.

Dette er min sommertrass: Jeg tar den sommeren jeg får og jeg vil jammen meg glede meg over den - uansett!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)