søndag 1. juli 2012

livet går videre!

Fredag morgen denne uka. En tidlig våken, dynevarm, storsmilende og storkosende seksåring våkner i armene mine. "I dag er den siste dagen min i barnehagen, Mamma!"

Ja. Den siste dagen. Den siste dagen for alltid. Den siste barnehagedagen i livet, rett og slett. Vår siste dag som barnehageforeldre også....

"Hvordan føles det da, gutten min?"

"Rart. Og trist. Og fint." Svarer den rødhårete og blide morgengutten.

"Det er jo rart å slutte. Og så er det trist at jeg ikke får være sammen med vennene mine." (De fleste av dem begynner han på skolen med igjen om et par måneder. Og alle bor rett rundt hjørnet uansett...).

"Og så er det fint - fordi det betyr at livet går videre!"

Seks år. Sommer. Klar for at livet går videre.


3 kommentarer:

  1. Livet går videre og tiden kommer!

    SvarSlett
  2. For en klok liten mann. Vemodig når noe er over. Men som han sier, livet går videre.

    Blir spennende med skolestart til høsten da. :-)

    SvarSlett
  3. Milepælar er flott! Både vemodige og gode er dei. Ha ein fin dag og ein fin sommar. :)

    SvarSlett

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)