fredag 1. oktober 2010

akkurat i tide!


Det virker som om helga kommer akkurat i tide hver uke. Akkurat når vi trenger en liten pause, en kveld med gullrekka og et glass vin, en fredagskveld med hele to dager fram til det blir mandag igjen, en kveld da vi ikke trenger å være ajour, ikke trenger å dekke frokostbord, tine brød, smøre matpakker, tørke regntøyet, for det er jo rolig i morgen - det er lørdag!

Og feriene kommer akkurat i tide. I dag får mine skolebarn høstferie. Og heldige arbeidsløse meg kan kose meg sammen med dem. Og det virker veldig som om de flittige små er veldig klare for noen morgener uten vekking og noen ettermiddager uten lekser - akkurat nå. De siste morgenene har det vært tungt å komme seg ut av dynene.

Høstferien kommer alltid akkurat i tide. En liten pustepause - og så klarer vi løpet fram til julekosen kommer....

Ha en god dag, en god helg og kanskje også en god høstferie!

3 kommentarer:

  1. Åh, høstferie høres godt ut :) det får ikke jeg. Men jeg skal nok klare å henge i stroppen frem til julekosen kommer, som du sier. Det er ikke lenge igjen nå. Og uansett må jeg gjennom eksamen om to måneder, den er ikke til å komme forbi selv om vi hadde hatt ferie. Helg har jeg jo, og den kommer takknemlig i tide ..! Nesten litt på overtid, men så holder det akkurat :) veldig enig i at det trengs små pustepauser fra å måtte være ajour. Ta ting litt som det faller seg. Bare slappe av og hivle ut. Ha en deilig helg og høstferie med dine! Klem :)

    SvarSlett
  2. God helg, Embla! Dette går bra. Du er midt i ditt. Det er bra! Du vet jeg har så mange som jeg skal pusle rundt, og de er litt mindre enn oss og definerer mindre av "arbeidsdagen" sin selv, så småferier er bra for småtroll. Jeg er veldig glad for at mine små skolebarn ikke trenger å være fulltid på SFO i feriene, for der er det hektisk!!
    lev vel!

    SvarSlett
  3. Det er godt sagt - at helgen kommer akkurat i tide.
    I dag kommer den mer i tide enn andre fredager... men i tide.

    SvarSlett

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)