torsdag 12. mai 2011

love, love


Så fint - jeg har fått en I love your blog-award - fra Skolelyst-Benedicte.

Det er jo veldig veldig stas å få en award. Noen har lest meg og vil sende kjedebrevet videre til akkurat meg. Jeg takker og bukker hver eneste gang.

Og så skal en jo skrive noe - og ofte er det en artig utfordring. Her synes jeg nok at spørsmålene blir litt vanskelige - det er så mye om make-up og klær og sånn som jeg vel ikke har så mye å tilføye og opplyse menneskeheten om... Men jeg skal do my very best:

- hvorfor startet du å blogge?
Fordi jeg er en skrivedame som trengte et sted å slenge ut tekster. Jeg holdt på med et stort, langvarig og dominerende skriveprosjekt på den tida, jeg trengte også å skrive korte og raske tekster om livet og lykken og hagen og ungene og meninger underveis...

- hvilke blogger følger du?
Omtrent de som står på bloggrollen min.

-favorittmake-up-merke?
Har ingen favoritt. Jeg går inn i parfymeriet og spør etter en svart maskara når den forrige er tom. Så blir det det merket de velger for meg... Sorry...

- favorittklesmerke?
Det er også litt avansert for meg. Men - i hvertfall - jeg finner alltid masse jeg ønsker meg på Indiska! (og hadde jeg hatt mer penger skulle jeg handlet på Noa Noa...)

- må-ha-make-up?
Bruker stort sett maskara og lepestift og litt skygge på øyelokka...

- favorittfarge
Generelt: Blå og grønn-turkis.
Klær: Mye svart om vinteren. Mye hvitt og blått om sommeren. Med litt grønn-turkis innimellom....

- parfyme
Veeeldig sjelden. Sorry her også...

- favorittfilm
Å, det kunne sikkert vært mange. Men - for eksempel - jeg gleder meg og sipper fortsatt over gode gamle Sound of Music. Har frelst sjuåringen på denne gamle klassikeren også. Ellers er det lite film og tv her i huset - men jeg gleder meg til kjæresten og jeg kan skaffe en ny sesong av den gamle serien Den tredje vakten. Da skal vi ha noen langkvelder.

- hvilket land vil jeg besøke
Danmark til sommeren. Irland neste sommer kanskje. Ingen spesielt eksotiske planer eller ønsker for tida. Men Italia igjen en gang kanskje - og New York hadde vært spennende - men helst som "voksentur".

- still det siste spørsmålet selv: ( Åååå, da må jeg litt ut av klær-og-make-up-opplegget her altså...)
For eksempel - nevn noen saker du er opptatt av for tida:
Dugnadsdebatten. Det er grunnleggende for et samfunnsfellesskap at en tar i et tak sammen!
Barndom. Jeg mener at barn må få mer uorganisert hverdag, med tilgjengelige, tilstedeværende voksne. Tid til fantasi og lek og fellesskap.
Barnearbeid. På denne siden av kloden betyr dette å la barna få gjøre noe viktig. Barn skal ikke bare serveres og kjøres hit og dit. Familieliv er dugnadsliv, det er grunnleggende å få oppleve at en både hører til og trengs i det lille nære fellesskapet i familien.
Valg. Folk er friere enn de ofte tror. Det er mange måter å leve på. Det er mange mulige valg å gjøre her i livet. Ta ansvar for egne valg og eget liv. Og så får vi leve med de begrensningene og rammene vi har, det hører også med til virkelige liv....
Og - helt privat - jeg er opptatt av en "ny vår" - for meg og kjæresten min og våre tre små - en framtid som åpner seg, håper jeg....




Jeg har inntrykk av at "alle" har hatt denne awarden før - så jeg sender den rett og slett videre til den som vil ha den


2 kommentarer:

  1. Morsomt å lese litt om slike temaer også hos deg;) god helg fra Karianne

    SvarSlett
  2. Takk ;-). Joda, jeg bruker jo lebestift og klær og ordner håret jeg også, det er bare ikke akkurat øverst på skrivelista mi....

    SvarSlett

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)