onsdag 11. mai 2011

det vokser, det vokser


Nå er det grønt og frodig nesten overalt - og blomstrer gjør det jammen også. Veggene rundt den lille hagen vår tettes igjen - med løvverk og blomster. Det er godt, når disse veggene kommer igjen - med all min utetid kan jeg rusle rundt og være litt i min egen verden her inne blant buskene.
Og det gjør jeg! Det gjødsles og klippes og plantes og vannes og stelles. Mange av småplantene som jeg har drevet fram inne er plantet ut - og nye frø blir sådd. Og til helga lager vi kasse-kjøkkenhage!

Men inne vokser det også. Barna har sine potter med frø på rommene. Forrige kveld hørte jeg lyder fra Lillebrors rom, lenge lenge etter vanlig sovetid. Der lå han - høyt stablet på puter og jobbet hardt med å holde øynene åpne - for potta med solsikkene hadde han flyttet bort til senga og nå skulle han ligge og se på at de vokste hele natta!

3 kommentarer:

  1. Herlig tid vi er inne i! Jeg er nok ikke så flink som deg med hagen min, men litt har jeg sådd.

    SvarSlett
  2. Herlig! Her er det ikke fullt så grønt, men til helgen skal det plantes og stelles. Vi vil også ha plukkeblomster!

    SvarSlett
  3. Neimen - der kom jo disse kommentarene tilbake igjen - de var jo "slettet" av blogspot en stund. Nå gror det jo bare enda mer - både hos meg og hos dere, tenker jeg.

    SvarSlett

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)