onsdag 11. mai 2011

bursdagsmiddag

Favorittfestmat til fem-ti-femten-tjue mennesker - nesten så mange du vil... Hel kylling (så mange som trengs), krydderurter, olje, salt og pepper, svak varme lenge nok i ovnen. Kokte nypoteter steker med de siste minuttene. Enkelt, ordner seg selv i ovnen, relativt rimelig, lett å lage til mange.

Vi var bare sju - da holder med to store gode kyllinger og en salatbolle - og enda blir det rester til en god restemiddag dagen etter.

Årets første rabarbrapai til dessert. Glutenfri - servert med fløteis -og risis til den som trenger det...

Og siden Lillebror hadde vært superkjøkkensjefsassistent her hjemme den dagen, så slo vi til med en porsjon rosa marengs!

3 kommentarer:

  1. mmmm, nå kjente jeg at jeg blei sulten. ☺

    SvarSlett
  2. Marengs! Det må jeg si :-)

    Fin bursdagsmiddag, så veldig godt ut.

    SvarSlett
  3. Elisabeth - bare kom, du, når du er sulten! Vi har mat hver eneste dag!
    Siri - marengs er super dessertkake når en skal klare seg uten melk og gluten. Jeg lager store marengsbunner med kokesjokolade og kakaostriper og laster krem (soyakrem eller lign.) og friske bær på (men denne gangen gjorde vi det enkelt, altså, bare sånne små...)

    SvarSlett

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)