torsdag 26. mai 2011

Ti år å være takknemlig for

Ti års bryllupsdag....

Det var en stor stor vakker dag - den dagen for ti år siden. Større enn jeg hadde forestilt meg, jeg har aldri vært en bryllupsdrømmer med store planer for serviettbretting og buketter. Men så ble det virkeliggjøringen av en drøm allikevel. Den store synliggjøringen av det store valget. Alle de kjente og kjære som var samlet til fest rundt oss. Bli pyntet som brud med mormors myrt i håret, den gamle amuletten som smykke (hadde jeg noe blått... jeg hadde vel det?). Være samlet på gården der jeg vokste opp - til stor fest, sang, taler og latter -til brudevals på tunet - gode, glade mennesker rundt oss - men mest av alt oss to, som måtte gjemme oss unna innimellom, holde rundt hverandre, la tårene trille av glede og bevegelse....

Men det store store store er alle hverdagene deretter. De vi har båret og levd sammen. Mange tunge tak. Et virkelig liv. Og vi er her fortsatt. Det er mye å være takknemlig for.



5 kommentarer:

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)