tirsdag 1. juni 2010

andres drømmer


Naboen har motorsykkel. Det tror jeg han er veldig glad for. Jeg tror han gleder seg hele vinteren til at snøen skal smelte og veiene bli tørre og tilgjengelige for sykkelkjøring igjen. Jeg tror han drømmer om det om natta til og med. Så står han opp grytidlig for å kjøre seg en tur før familien hans våkner, før jobb og strev og mas - så realiserer han drømmen sin og lever livet og er ung igjen.

Sånn tror jeg det er når han durer igang og vekker hele nabolaget, hver tidlig vår- og sommermorgen, i sekstida for eksempel.

- Og så tror jo mine søte små at det virkelig er morgen, for sola skinner jo som bare det og motorsykkelmannen har jo stått opp.

Min drøm er at han kunne sove til klokka sju en gang i blant, så kunne vi også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)