onsdag 9. mars 2011

nå skal det bli orden!

Endelig har jeg fått en dato å forholde meg til.
Prøveforelesning og disputas er plottet inn. Det har vært mange måneders ventetid og usikkerhet. Vanskelig å planlegge vinterens og vårens aktiviteter - kanskje dukker det plutselig opp et brev fra Blindern en dag....

Nå har brevene ankommet etter nesten seks måneder - og det skal bli orden i kalenderen! Ingen kollisjon med verdens viktigste femårsdag, verdens flotteste skolekor-konsert, eller en mulig tiårs bryllupsdagsfeiring. Pent innimellom alt dette føyer det seg altså en liten disputas. Jepp. Da skal jeg vel få det til, innimellom.
Det er jo slik at er i dette livet. Innimellom.

Og jeg vet hvilken dag jeg blir ferdig. Virkelig ferdig - og kan gå videre - underveis i livet. Kanskje noe nytt kan skje... Nye muligheter, nye planer. Dører kan åpna seg....

Da blir det virkelig vår, tenker jeg!

7 kommentarer:

  1. Ja sånn bitteliten sak, en bagatell, sånn innimellom? :-) Godt å ha datoen spikra.

    SvarSlett
  2. Å, dette er stas. La våren komme!

    SvarSlett
  3. bare putte innimellom alt annet? jeg hadde definitivt slitt onkel-skrue-ring i stuegulvet ved tanken på noe slikt...men , lykke til!

    SvarSlett
  4. Så godt å høre at livet ikke like mye er på hold og vent lenger. Klart det skjer mye i livet uansett, det ser vi jo i bloggen din. Allikevel høres det ut som om det er venting og opphold knyttet til tiden mellom levering og disputas. Jeg gleder meg veldig at du har fått dato og etter denne kan stake ut en ny kurs i livet ditt og deres. Gratulerer igjen!

    SvarSlett
  5. Takk til alle dere.
    Det er så mye i livet mitt som krever mye døgnet rundt - mer enn jeg velger å skrive om her, men det står vel mellom linjene under "streve med livet"-stikkordet. Doktorgrader og sånt småtteri ender opp med noe jeg må klemme inn innimellom. Det føles ganske voldsomt noen ganger - store krav. Men da må jeg bare ta en ting av gangen. Jeg har aldri kunnet isolere meg i noe "elfenbenstårn" for å skrive denne avhandlingen. Den er skrevet blant lego og klesvask, mellom klokka 10 og 14, når alle er friske. Jeg får bare krysse fingrene for at jeg kan klare å fullføre på den måten også. Og at april er snill med oss, sånn helsemessig.
    Og så være takknemlig for at jeg får leve et "fullt liv", med alt det rare i...

    SvarSlett
  6. Jeg er veldig imponert over hva du får til. Det inspirerer meg.

    SvarSlett
  7. Å, men kjære deg, da. Først: Tusen takk. Og så: Men jeg som ikke har en "jobb" en gang! Jeg føler jo så ofte at jeg "ikke får til noe". Bortsett fra "tilstedeværelse", da.

    SvarSlett

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)