torsdag 24. januar 2013

solskinnsdag



Det er solskinn gjennom flekkete vinduer - og det skinner lyse felter på hvite vegger. 
Det er ikke iskaldt - bare  kaldt. Og jeg tror sola varmer gjennom vinduene, jeg tror det....
En kan jo si at det ser ut som det skal bli vår i år også.

Det er en passe-pjusk seksåring, som er blek og snufsete, men fornøyd og småpratende - med gulvet fullt av lego og treklosser og den femte cd-en av lydboka i sving. Alle leker er hans i dag - de andre er jo ute i verden på skolen. Og matlysten er litt bedre enn i går.

Det er en lang og god telefonprat med mor/mormor - og vi kjenner at vi er nær selv om det er noen mil mellom oss.
Det er en artikkel som ikke skriver seg selv i dag heller, tydeligvis - og som skyves litt bak i samvittigheten ved at jeg tar vaskebøtte og støvsuger fatt og får huset til å virke litt sivilisert. Så har man jo gjort noe, i hvertfall. Og så sjekker jeg litt mer litteratur, mens legobyggverkene vokser. Og snart kommer skolebarna.

Vi har en god dag!



1 kommentar:

  1. Ja, det hørtes ut som en god dag! Det er godt å tenke på at det blir vår igjen. En dag. Selv om det akkurat nå er de skitne vinduene som er mest påtrengende...

    SvarSlett

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)