søndag 20. november 2011

puter under armene

En kan jo lure på om en må slutte å ta bilder av det en lager. Sånn for sikkerhets skyld. For å ikke ramme feminismen, kampen for likeverdighet og en bedre verden. (For denne kampen trues visst av baking og håndarbeid.)
Jeg skriver seriøst og skikkelig om dette en annen dag. I dag er det søndag, fridag, sove lenge, frokost helt til lunsj, lange samtaler med den fine, likestilte og likeverdige mannen min, juleverksted med den kreative jenta mi, tur i sølevær og tåke med hele gjengen, familieliv så det holder. Jeg fører visst ingen store kamper i dag - jeg bare lever livet mitt, midt i mylderet.
Så da viser jeg fram noen puter. Det blir litt sytid nå og da for tida. Julepresanger. Og litt annet. Tre vinterputer til sofaen, gjenbruk av gamle heklebrikker. Blomsterputene får hvile til våren lokker...


Og en pute som er sendt over fjellet til en ballettdansende ung frøken som fyller år hvert år på denne tida.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)