tirsdag 29. november 2011

novemberskriving

Litt stiv rygg og ganske stiv høyreskulder. Sånne voksne skrivedamer må vel regne med litt sånt... På denne koselige spisestuestolen fra min Farmor og ved dette skatollet her i stua, midt i mylder og rot, skrev jeg en doktoravhandling for et drøyt år siden. Nå skal jeg jo bare skrive tre bøker (!) innen i morgenkveld sånn omtrent.. (forklaring følger en annen dag....) Det må jo kunne gå - og det gjør det jo. Selvvalgt er det også.

Dagens unge tirsdagskokk imponerte både seg selv og familien og ble lykkelig glad over resultatet. Nå er det mørk kveld, novembervinden uler rundt hushjørnene, vi lar lysene brenne, kokken og de to andre ungene sover, pc-ene (jada begge to!) knitrer, brødene dufter i ovnen, klesvaska tørker vel og livet går rundt.

God novemberkveld til deg.

4 kommentarer:

  1. Tre bøker innen i morgen kveld? Spent på den forklaringa, ja. ;-)

    Ha ei fortsatt fin uke! :-)

    SvarSlett
  2. Hei! Min 4-åring vil gjerne hjelpe til med å lage mat, og det er så koselig! Tror jeg skal oppmuntre henne videre og kanskje gjøre som dere når hun blir bittelitt eldre, det hadde vært stas å få være tirsdagskokk.
    I går kveld ble jeg sittende å lese langt bak i arkivet ditt, og jeg har jo sagt det før, men jeg liker så godt å lese innleggene dine. Jeg suger til meg inspirasjon og godt humør og en visshet om at jeg nok er bra nok som jeg er. Jeg er ingen cupcake-mamma, og jeg føler at rotet flyter og overskuddet er borte, men jeg skjønner heldigvis mer og mer at det er slik livet er og at jeg gjør tilværelsen mye verre ved å tro at jeg kunne klart mammarollen/husmorrollen bedre.
    Takk for at du deler av hverdagen deres!!
    Ønsker deg og dine en fin adventstid, fylt med god mat og drikke, godt samvær og litt passelige doser sosial omgang ;)
    Ellen

    SvarSlett
  3. For ein fin kommentar frå Ellen her over!

    Det er ein del av livet - seier min svigerfar. Han seier det om det meste eigentleg, men mest i forhald til den daglege tralten.

    Eigentleg skulle eg berre skrive at det blir fint å høyre meir om bøkene dine, og ynskje deg ein fortsatt fin haustkveld.

    SvarSlett
  4. Hei - ja nå er det vel avslørt hva som var de tre bøkene.
    Det meste er en del av livet - det er godt sagt. Det er også noe med filosofien bak å tenke at en er "underveis". Godta at det ikke er fullendt, fullført og fancy. Midt i mylderet. Det er ikke lett, det er ikke det jeg sier - men det å tenke sånn gjør det litt lettere for meg å mestre det ufullendte, ufullførte og langt-langt-fra-fancy-livet jeg lever....

    SvarSlett

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)