fredag 11. november 2011

Fredagsfabuleringer

Fin fredag.
Fredag er en god dag. Løfterik - som våren. Så høst-november-fredager er ekstra velkomne.

Og når en prøver å gå for de enkle gleder her i livet - så kan en jo glede seg ganske ofte!
Over en femåring som har frydet seg stort over en fridag med Mamma i dag.
Over at vi har halt hjem både fulle poser fra grønnsaksbutikken og mye fint fra biblioteket.
Over at tida ved symaskinen har økt de siste ukene, ettersom skrivedameoppdragene fullføres...
Over at det sikkert er lov med litt sjokolade siden det er fredag.
Over en god kanne te.
Over en Storesøster som tar Lillebror i armkroken og leser høyt fra de nye biblioteksbøkene.
Over at de gamle Stompa-hørespillene som gledet meg i min egen barndom, nå ruller og går på CD-spilleren daglig.
Over at jeg gjorde et ordentlig innhugg i stoppekurven med ulltøy i går kveld. En må jo reparere litt også - ikke bare strikke og sy nytt, selv om det er mye morsommere... (og nå har jeg reparert litt - så nå har jeg fri til å lage mer!)
Over en Storebror som gjerne vil være ut og leke med Lillebror i skumringen etter skoletid.
Over at det skal være en rolig ettermiddag - uten henting, uten lekser, da lysene kan tennes tidlig...
Over at jeg har en familie, at vi hører sammen. Det er ikke en enkel og liten glede. Den er STOR.

God helg.

2 kommentarer:

  1. Så herlig! Noen ganger må man bare sette seg ned og nyte. Både de små og store tingene.

    God helg til deg og dine! :-)

    SvarSlett
  2. Så utrolig heldige barn du har som har en slik mamma!! En ORDENTLIG mamma:))

    SvarSlett

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)