mandag 20. desember 2010

denne dagens natt


Nå skal sola snu. Og jeg får tårer i øynene - for jeg lengter og orker nesten ikke lengte for vinteren er så lang og våren så langt borte.
Så jeg får feste blikket på det som er nært. Denne dagens natt. Denne dagens nattarbeid. En glutenfri pepperkakedeig til et etterlengtet hus. Pakke julegodterier fra dagens kjøkkenøkt med de små, pent ned i bokser og krukker. Gjøre klar til siste juleavslutning imorgen tidlig. Pakke lærergaver og barnehagegaver (brettede papirstjerner) i cellofan og skrive gode hilsener til de gode menneskene som tar seg av barna mine mange timer om dagen. En ullvask til. Smøre vanlige matpakker og legge fram tøyet. Sove de siste timene.
Kanskje ser vi måneformørkelsen i morgen tidlig...?
Følg med. Våk - sov - og møt sola når den kommer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)