fredag 14. mai 2010

priviligert

Jeg er jo priviligert. Gode morgener med lillebror i pysj, lille tøysekopp med rødt stritt hår og fregner, durer rundt og kan ikke sitte på en stol, tar kjærlig og muntert avskjed med store, store storesøsken (6 og 8 år, ganske små, men går så fint sammen til skolen alene), hopper og spretter, skal vi spille yatzy (nei, etterpå, spise brødskiva først), står på hodet i sofaen, sniker seg til et lekefly fra storebrors rom (nei, legg tilbake), storkose, ligge på fanget - jeg er så glad i deg!

Så flott å ha sånne gode morgener med en liten tass!

I dag er det planleggingsdag i barnehagen - så da blir det ikke "racersykling" til barnehagen slik vi pleier. Han er en skikkelig racer, syklet fra han var to, tok av støttehjulene da han var tre, nå er han jo en erfaren fireåring med verdens største selvtillit, bra det er rolige trygge veier her oppe.
Men så er Pappa hjemme i dag, koker kaffe til meg, tar med Lillebror på trelast-handelen, og Biltema osv osv - husk også bukseseler til bunaden hans..... Så kan jeg skrive noen timer. Fortsatt et sluttkapittel som skal svinge seg opp.

Men altså - priviligert mamma med lange - ikke-rolige - men koselige og morsomme morgener og godunger!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)