tirsdag 25. mai 2010

mandagsblues på en tirsdag


Alle helger går over, også langhelger, så blir det hverdag og plutselig er det intense familielivet og all etterspørsel etter mat, hvor er den røde jakka, dytte på huska, kom hit, kan vi steke vafler nå, piknikplanlegging og litt opphenging av tøy innimellom - plutselig stilner ståket - alle er ute av huset, skole, barnehage, jobbe-jobb. Bare mamma og pc-en her hjemme. Og det er stille. Og jeg burde være PRODUKTIV, og det burde være DEILIG at det er litt fredelig og en kan drikke kaffe mens den er varm.
Men så er det TOMT... og rart, og jeg savner det meningsfylte ståket og alle oppgavene og føler meg (og er?) uproduktiv på skjermen og strever med de siste fotnotene, og er trøtt, og burde, burde, burde... - og teller ned til jeg skal ut og hente barna igjen, ståket tar seg opp igjen med alle som kommer hjem og alle behovene og oppgavene.
Men det blir bedre i morgen. I dag var det mandagstom blues på tirsdag, i morgen blir det (sikkert!) en produktiv vanlig onsdag, og så skal det bli sving på sakene.
- og snart er det helg igjen - og en slipper å sette seg ned særlig lenge og kjenne etter - det går bare rundt og rundt.

ha en fin dag og uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)