søndag 7. april 2013

søndagsro


Søndagsmorgen. To små fortsatt i seng med hver sin bok, lesehestene mine. Lillebror og Pappa steker bacon og koker egg. Vårsola skinner. Påskepynten skal vel plukkes vekk i dag, men de grønne kvistene skal få stå. I går kom syklene fram og ble pusset og gnidd. Snøen ligger fortsatt i krokene - men det finnes tørre veier her og der.

Underveismammaen skal drikke te og lese søndagsavis og hoste og nyse og samle krefter - og så skal de bli vaffelsteking i sola seinere i dag. På tur med de som er friske. Eller hakke isklumper i hagen. Og samle fregner. Og prøve nye vårluer - jeg fikk sydd noen i går kveld i en stille stund...

Gode søndagsønsker til alle - med alle sine prestasjoner og alle sine krav i livet - og med de mennesker som er gitt oss i livet, som gave og oppgave.

(Litt skjelven etter å ha ligget to dager på VG - og nervøs for at det ikke skal gå tydelig nok fram av mine tekster at jeg har stor respekt og anerkjennelse for folks innsats i de tusen hjem. Det kommer jo så mye rart av kommentarer. Jaja. Det er jo litt artig med 8000 treff også.)

6 kommentarer:

  1. God søndag til deg også! Takk for en herlig blogg med mange reflekterte innlegg, jeg har allerede delt den med våre døtre.

    Ja, våre barn er en fantastisk gave. Hver dag er en gave, og en oppgave som gir livet mening.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Elisabeth - god kveld og god uke til deg.

      Slett
  2. Takk for en fin blogg! Og takk for at du tør å flagge noen meninger!! (Så får man heller skjelve litt i buksene;)
    Jeg heier på deg og bloggen. Leser hvert ord du skriver. Klem fra ukjent Guro

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei - ukjent Guro - takk for heiing!

      Slett
  3. Jeg stemmer i. Heia, Heia! Men påskepynten skal aldeles ikke pakkes vekk enda. Hos meg får den stå til 17. mai. ;-)

    SvarSlett

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)