torsdag 9. mai 2013

den niende


Den virkelig seineste våren vi har hatt her i kroken vår på alle årene vi har bodd her. For første gang har vi hatt en niende mai uten rabarbra stor nok til rabarbrapai! Men den kommer, den kommer - og scillaen blomstrer overalt - både ute og inne, det er små grønne skudd på greiner og kvister ute og store skudd i såpottene inne. 
Og jeg har fått begge de to tingene jeg ønsket meg - både settepoteter som er lagt til lysgroing og en varmkompostbinge som skal leveres seinere i vår, 
og så mange overraskelser i tillegg - et nydelig perlekjede designet av min niårige datter, fine tegninger, flere blomster og bøker, et varmt sjal og en tekannevarmer fra mor og et gammelt tinnfat som min mormor en gang laget selv. 
Alt vel. Vi var mange rundt bordet og det var latter, lek og prat og lys og varme. Jeg får være glad for de åra jeg får selv om tallet som står der blir vel høyt etterhvert!



9 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye med dagen!

    SvarSlett
  2. Hjerteligste gratulasjoner på dagen!

    SvarSlett
  3. Gratulerer med gårsdagen;) den hørtes fin ut! (Her måler vi også alltid hvor langt våren har kommet rundt disse datoene, pappaen i huset har nemlig bursdag i dag, og vi har gjort samme observasjon som deg, treg vår! )

    SvarSlett
  4. Gratulerer med gårsdagen! Høres ut som en fin feiring.

    SvarSlett
  5. Gratulerer med vel overstått :-) Flott feiring og flotte gaver.

    SvarSlett
  6. Gratulerer med bursdag! :)

    SvarSlett
  7. :-) Tusen takk! Jeg merker jo at entusiasmen for egen bursdag er ekstremt mye lavere enn barnas og min entusiasme for deres dager. Men det er vår og det var jo en fridag for alle i går og det er mye her i livet som slett ikke er så verst - så da får en jo være glad for det hele.

    SvarSlett
  8. Gratulerer med vel overstått! Høres ut som en fin dag til tross for sein vår, men den kommer, den kommer :)
    God helg til deg og dine!

    SvarSlett

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)