tirsdag 8. oktober 2013

takknemlighet



Det er sprakende høstfarger på alle kanter.
Det er varmt solskinn. I oktober!
Kjelleren er full av ved til kaldere dager.
Eplene våre! For en rikdom.
Vi får til flott kompostjord til hagen vår.

Jeg har tre friske unger.
Ungene mine har venner.
Ungene mine tør å si fra når det gjelder.
Ungene mine er fulle av klemmer og koser og omsorg og klokskap og påfunn!


Jeg har en pus og en radio som holder meg med selskap mens jeg skriver.
Jeg har fått løpt meg en tur i skogen.
Jeg har en som holder rundt meg når jeg er redd

Vi er to store og tre små som drar lasset her hjemme. .
Helga var full av gode venner rundt bordene.

Jeg har mange ideer! Og noen av dem får jeg til og med realisert. Krysser av på lista. Og de dagene da tida raser avsted og planene rakner - så kan jeg stort sett se tilbake på at jeg tross alt fikk gjort mye annet som var bra og viktig.

Jeg har varme ullsokker og tekopp. Uka er godt i gang.
Og til helga er det loppemarked på skolen vår. (Vel - kanskje drøyt å være takknemlig for akkurat det - men det er jo moro, i hvertfall!)

1 kommentar:

  1. Jamen gud, det er jo min kat der ligger der;o) Ellers er de i hvert fald i familie;o)

    SvarSlett

Skriv! Kommunikasjon er bra! Da må DU være med! (Jeg har dessverre blitt nødt til å sperre for anonyme kommentarer pga. mye plasskrevende spam de siste månedene)